söndag 16 november 2014

Recept pa tillbehor till kraftor

Nu ar det antligen dags att samla vannerna runt det stora fatet med kraftor pa en klassisk kraftskiva. Eftersom att kraftor inte mattar sa mycket behovs bordet fyllas pa med lite andra lackerheter! Har ar ett recept pa en riktigt god och kramig vasterbottenpaj.

Recept pa tillbehor till kraftor

Dela ut recept och lat alla vara med och bidra med goda tillbehor till kraftorna. Typiskt for en kraftskiva ar pajer och brod med kryddig ost som palagg.

Recept pa tillbehor till kraftor

Ett generost fat med kraftor ar forstas huvudnumret pa kraftkalaset. Nu ar det krafttider. Har har vi valt ut 10 lackra tillbehor till kraftskivan!

Recept pa tillbehor till kraftor

Nu ar det manga som har onskat tips om goda tillbehor till kraftorna. Och om ni missat mina tidigare recept pa skagenrora sa ar detta den jag brukar gora Dock racker det att halvera detta receptet om ni inte ska gora till manga. Men kom ihag att det kravs mer an kraftor for att stalla till med kraftskiva. Igar delade jag aven med mig av mitt recept pa levain som passar suverant bra till kraftor.


Jag bakar ofta brod till maten och anvander det garna i maten ocksa och mitt absoluta favoritbrod ar just levain. Nagot som jag brukar gora om jag koper frysta kraftor ar att koka en egen lag som de tinade kraftorna far ligga i nagra timmar eller over natten. Har kommer nagra riktigt goda forslag pa tillbehor som passar perfekt till kraftorna!


Pa lordag far du recept pa en finfin kantarellpaj som ar superb till kraftorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.