söndag 16 november 2014

Byxor 70 tal

Vi har fatt in massa schyssta 70-talsklader pa Beyond Retro. Beyond Retro. Man kan ju inte lata bli att alska de vida byxorna med hog midja.


Helt nya. Finns i bade XS och S men ar helt oanvanda med tags.

Byxor 70 tal

Vita discobyxor med tjafs samt tryckt paljettkant vid nederkant. Byxorna har resar i linningens bakant och knappning framtill.

Byxor 70 tal

Pa 70-talet var det mode med second hand och att sy sina egna klader. Riktigt fin klassisk 50-talsskjorta med tillhorande byxor eller shorts for 7-aringar.

Byxor 70 tal

Har sett dessa byxor lite overallt och jag vet inte riktigt varfor men jag alskar dom! Kanske lite for mycket 70-tal men jag tror att dom skulle bli riktigt snygga med bara en enkel vit t-shirt och ett par tygskor till vardags. Modet blev under 70-talet ett satt att uttrycka sina politiska asikter och hippiestilen var den stil som anda in i 80-talet praglade stora delar av modet. Jag bar gabardinbyxor som smet at kring roven och som svischade nar jag gick.


Det fulaste man kunde bara under 90-talet var byxor av 80-talstyp dar byxorna var smala i benen och vida upptill. Om du fortsatter anvanda webbplatsen samtycker du till detta. I storlek 86 - 128 samt 128 – 170 borjar hostsasongen med en doft av 70-tal och folkloristisk kansla.


Manchesterbyxor i dova toner kombineras med smablommiga toppar och kabelstickade trojor for tjej. En av entusiasterna ar Karolin Stenvall som garna bar 70-tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.