lördag 18 oktober 2014

Virka latt halsduk

Trots att snon lyser med sin franvaro sa ar det ju onekligen kyligt ute. Du behover 100-200 g garn beroende pa hur stor du vill att din sjal ska bli. Sa det var ju passande att halsduken blev klar sa pass lagligt.

Virka latt halsduk

En oandlighet halsduk ar en halsduk eller halsvarmare som liknar en halsduk men gors genom att bilda en slinga utan andar. Jag valde att inte gora fransar men det gor du som du vill med.

Virka latt halsduk

Jag har gjort denna variant tidigare och monstret ar fran en tidning. Jag insag just att jag for tillfallet ar dubbelt sa gammal som henne. Eget hittepamonster.Jag anvande mig av Carolina-garn och virknal nr 5. Jag har precis lart mig virka och vill prova pa nagot storre men som anda blir fint i slutandan. Passa pa att lara dig att virka charmiga mormorsrutor sa kanske du far ihop filten du dromt om.


Med det har enkla knepet kan du tillverka en mysig scarf pa bara en halvtimme – och du behover inga andra redskap an dina armar. Den har ar virkad i ett tunt garn av babyalpacka 70% och silke 30%. Jag vet att det ar flera personer som virkat sjalen och nagra har tyckt att den blivit lite for spetsig.


Har nu astadkommit tre virkade dukar och en stickad halsduk. Latt att virkaTa chansen och tavla om fem exemplar av boken Latt att virka (Norstedts). Dessa rutor larde min mormor mig nar jag var i tonaren och hade trottnat pa att virka mormorsrutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.