onsdag 22 oktober 2014

Skor for breda fotter igen

Det ar inte enbart langden pa foten som avgor vilken skostorlek man behover. Anvand inte hogklackade skor for ofta - framfoten belastas mycket och du kan ocksa fa forkortade halsenor. Det har hant flera ganger att vi akt hiss upp igen och bytt skor nar han kommit pa att han har fel skor pa sig.

Skor for breda fotter igen

Allvarligt - finns det verkligen fotter som ar sa smala som en Salomon-sko Problemet ar det att jag har valdigt stora fotter (46-47), och de lokala affarerna har inte tillrackligt stora skor for mig.

Skor for breda fotter igen

Skor eller stovlar som ar for tranga over tarna och framre delen av foten. Yttersulan ar stotdampande och darmed skonsam for dina knan och din rygg. Skon har en extra bred last som gor att den passar de flesta fotter. I dorren till garaget dar Italigentes skor gors sitter alltid nyckeln i. Marie tyckte det var trist att hon hade sa ovanligt breda fotter.


Personer med rejalt breda fotter brukar jublaover bekvama skor. Jag fick en fraga igar om bra barfotaskor och tankte att jag lika garna kan skriva ett helt inlagg om detta. Mina gamla Treksta-skor ar sonder och helt fel for mina fotter egentligen.


Efter utprovning och bedomning av mina breda fotter rekomenderade herren bakom disken ett par Brooks puregrit 3. Skor med bred last kan ibland kannas lika hopplost att hitta som klader som numera ofta ar i mkt mindre storlekar an vad vi tidigare vant oss vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.