onsdag 15 oktober 2014

Sjal av mormorsrutor

Rutorna kan goras i precis vilken storlek man sjalv vill och virkas latt ihop med varandra. De ar som mest dekorativa om man anvander sig av flera farger. Nu skall jag virka sjal av mitt ullgarn fran Gotland som bara ligger och vantar.

Sjal av mormorsrutor

Ovansidan bestar av 4 rutor och undersidan av 1 hel och en halv ruta. Sjalva rutorna var ratt kul att virka och var inte svara attlara sig gora.

Sjal av mormorsrutor

Genialiskt och enkelt satt att blocka manga mormorsrutor pa ett brade. Denna gang har jag anvant mig av Fame Trend-garn och kompletterat med morkgront akrylgarn.

Sjal av mormorsrutor

Sjal av restgarner. Tank att det alltid ar sa att restgarnsprojekt genererar mer restgarner an man hade fran borjan Tank att det alltid ar sa att restgarnsprojekt genererar mer restgarner an man hade fran borjan Minns att jag var nojd over att ha sa mycket garn av liknande farger sa att jag fick enheltliga filtar. Det jag visar har ar en enkel teknik for att virka ihop rutor av typen mormorsrutor.


Nar du val forstatt hur det gar till kan du sjalv ga vidare och experimentera med metoden i andra situationer. Visst ligger ju nanting av charm i mormorsrutans brokighet men det blir hur snyggt som helst med enfargade rutor ocksa. Passa pa att lara dig att virka charmiga mormorsrutor sa kanske du far ihop filten du dromt om.


Manga har hort av sig angaende kuddarna som var med i SvD reportage i Magasinet i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.