lördag 18 oktober 2014

Monster till stickade sjalar

For att se ett monster klickar du pa bilden du ar intresserad av. Att sticka sjalar ar ju ytterligare ett bra satt att gora av med restgarner. Ett tag stickade jag massor av sjalar av typ 1 - favorit monster.

Monster till stickade sjalar

Khatoon och Libris forlag dar malsattningen ar att hjalpa de kvinnor som har behov av en fristad pa Khatoons skyddade boende. En handgjorda virkade eller stickade Prayer Shawl ar en andlig metod som forkroppsligar vara tankar och boner for mottagaren.

Monster till stickade sjalar

Prayer Shawl ar en andlig metod som forkroppsligar vara tankar och boner for mottagaren. Jag alskar att ha sjal pa mig och jag har stickat manga sjalar.

Monster till stickade sjalar

Av detta har jag stickat nagra tunna harliga sjalar pa allra enklaste vis. Nu har jag stickat en sjal av det fina garnet jag kopte pa Syfestivalen i Boras for nagra veckor sedan. Tre glada vinnare far ett fargglatt nystan soft raggi plus monster till fina raggsockor.


Fortsatt att sticka tills sjalen ar lagom stor eller garnet borjar ta slut. Mina filtar ar flerfargsstickade i monster som inte har sa langa hopp pa baksidan eftersom tyget ar enkelt. Du valjer sjalv vilket monster du vill sticka och valjer sedan fran vilket djur garn. Sjalen pa bilden ar stickad med Brinkhantverks entradiga garn pa stickor nr 5. Jag oversatter ju aven monster fran danska till svenska da och da.


Pratade vi om nar Johanne stickade sjalen som Helene designat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.