lördag 18 oktober 2014

Damskor breda fotter igen

Det ar inte enbart langden pa foten som avgor vilken skostorlek man behover. Vissa skor kan aven passa battre for smala eller breda fotter. Detta av den enkla anledningen att jag har breda fotter (tack pappa!

Damskor breda fotter igen

Det ar inte latt att pa egen hand hitta fram i den djungel av skor som finns i vart utbud. Jag undrade i mitt forsta inlagg om det fanns ett behov av en blogg for oss som inte ar unga langre och inte heller anorektiskt smala. Bara for att jag har sma fotter sa har jag inte smala flickben. Dessutom behover jag ett par skor som ar enkla att stoppa fotterna i.

Damskor breda fotter igen

Skon har en extra bred last som gor att den passar de flesta fotter. Fotskador kan gora forsvara livet och gora fotterna fula och ovilliga att samarbeta. Orsak: Skor eller stovlar som ar for tranga over tarna och framre delen av foten. OM BLIR DE BLOTA - LAT DE TORKA ORDENTLIGT INNAN MAN ANVANDER DE IGEN.


FOTTERNA AVGER FUKT AVEN FRAN INSIDAN SA BOR MAN HA SKOBLOCK AV TRA I DEM DA OCH DA. FUKT AVEN FRAN INSIDAN SA BOR MAN HA SKOBLOCK AV TRA I DEM DA OCH DA. De sliter mer pa fotter och knan eftersom de oftast inte ar lika bra dampade som sportskor.


Nar det inte finns ratt storlek tvingas manga kopa skor som kanske ar avsedda for barn eller yngre personer. I Aftonsbladets test har samtliga skor nagon typ av greppande sula och de modeller med staldubb ger overlag ett battre grepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.