tisdag 26 augusti 2014

Halsdukar att sticka grov

Jag har nyss avslutat en trekantssjal i grov ull som jag stickat med den storleken pa stickor. Supermjukt garn och grova stickor – har gar det undan for dig som vill vara varm och go i vinter! Cool Flamme ar ett grovt garn med en blandning av ull och akryl.


De olika garnfargerna framhaver varandra och ger en fin lyster. Trojponchon ar stickad med dubbelt garn i Garnstudios Alpaca Boucle medan de pastickade rektanglarna ar stickad med 1tr.

Halsdukar att sticka grov

Garnstudios Alpaca Boucle medan de pastickade rektanglarna ar stickad med 1tr. Garnet du ska sticka med bildar oglan och hjalptraden i avvikande farg och i slatt material binder ihop. Han mixar fotbollsfans halsdukar och far pa sa vis fram halsdukar med nya uttryck.


Jag haller pa att sticka en halsduk i ett jatteharligt mohairgarn. Snabbt och latt gor du mossor och halsdukar med detta coola garn. Sticka och virka med grova nalar – eller varfor inte prova pa armstickning Nu har jag kommit lite langre men under konferensen gjorde jag fardigt den ratstickade delen. Eftersom att jag ganska lange varit sugen pa att sticka en halsduk kandes det som ett ypperligt tillfalle att satta igang.


Man far sticka pa ganska grova stickorfor att de inte ska bli sma och harda. Finns det nagot mysigare an en stor stickad halsduk nar hosten gor dagarna lite kyligare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.