lördag 30 augusti 2014

Byxor 50 tal skor

Byxor de senaste aren har gatt fran raka till stuprorssmala. Man har utgatt fran 50-talets cat eye-modell och 70-talets runda glas­ogon och gett dem ett nytt och modernt utseende. Klassisk 50-tals silhuett med stor konstrast mellan over och underkropp.

Byxor 50 tal skor

En annan gang sprang jag runt i en bla balklanning fran 50-talet och joggingskor. Unisex skor fran Converse som bygger pa basketlegenden Chuck Taylors sko fran 50-talet.

Byxor 50 tal skor

Converse som bygger pa basketlegenden Chuck Taylors sko fran 50-talet. Pa 20-talet borjar det dippa nedat och gor sa fram till 50-talet. Med jeans och Conversekangor ar det amerikanska 50-talet aterskapat.


Det sportiga tar ett stort kliv framat under varen och klassiska skor som Converse haller i sig. Chelsea boots), skjortor med hoga kragar (med eller utan button-down). Jag tanker direkt Grease nar jag hor 50-tal men kladerna som killarna har ar ju sa sjukt tradiga. Grease nar jag hor 50-tal men kladerna som killarna har ar ju sa sjukt tradiga.


Jeans som ar uppvikta och svarta och vita t-shirts med uppkavlade armar. Jag kan tyvarr inte sa mycket om skor som jag kan om plagg av textil. Nar stangen dras ut hanger alla byxor med och man ser aven dem som hanger som nummer tva pa stangen.


Huset ar fran borjan av 1900-talet men det marks knappt for det mesta ar renoverat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.