onsdag 25 juni 2014

Sjalar att sticka gratis monster

For att se ett monster klickar du pa bilden du ar intresserad av. Lagg upp 3 m. Satt en sakerhetsnal (eller liknande) i ena sidan. Denna sjal stickas fran nacken och nedat vilket gor att du inte ser sjalen forran du maskat av.

Sjalar att sticka gratis monster

Khatoon och Libris forlag dar malsattningen ar att hjalpa de kvinnor som har behov av en fristad pa Khatoons skyddade boende. VI har gratis stickmonster for nastan allt som gar att sticka.

Sjalar att sticka gratis monster

Jag har en helt annan energi nu och orkar bade sticka och umgas med folk igen. Nu har jag stickat en sjal av det fina garnet jag kopte pa Syfestivalen i Boras for nagra veckor sedan.

Sjalar att sticka gratis monster

Gratis monsterLadda ner eller skriv ut de beskrivningar du ska anvanda. Att sticka sjalar ar ju ytterligare ett bra satt att gora av med restgarner. Ett tag stickade jag massor av sjalar av typ 1 - favorit monster. Jag alskar att ha sjal pa mig och jag har stickat manga sjalar.


Ifallafall! Av dessa 12 sjalar ar 10 stickade uppifran och ner. Drygt halften innehaller estniska knoppar (muscher) och ar triangelformade.


Jag fick en fraga om var man hittar monster pa estniska sjalar. Samma monster stickas alltsa pa vardera sidan avoch lagst ut pa varje sida ar det tva kantmaskor som stickas rata varje varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.