söndag 19 april 2015

Oxfile och tillbehor

Grillad oxfile passar lika bra till ett varmt som ett kallt tillbehor samt en god sas och lite ortsmor. Letar du efter en oxfile som aroch som garanterat ger dig tid till andra forberedelser om du ska ha fest eller bjudning Som har tex. Grillad oxfile som ligger pa en badd av smorstekta champinjoner med lok och morotter.

Oxfile och tillbehor

Vannerna slangde ihop en klassiker det vill saga en helstekt oxfile med vitlokssmor. Bjud in dina vanner pa fest eller forhoj vardagen med lyxig oxfile med harliga tillbehor. Svampfraset sag jag Mat-Tina gora till sin Wellington pa tv i julas och det lat sa gott sa jag var tvungen att testa till.


Mat-Tina gora till sin Wellington pa tv i julas och det lat sa gott sa jag var tvungen att testa till. Wellington pa tv i julas och det lat sa gott sa jag var tvungen att testa till. En klassisk bjudratt. Imponerande men anda behandig och bra bjudmat som gar att forbereda i god tid.


Imponerande men anda behandig och bra bjudmat som gar att forbereda i god tid. Gerd fran Stromstad bjuder pa helstekt oxfile med rodvinssas och tillbehor till varmratt. Hyvla vitkal med osthyvel och stek sedan mjuk i smor pa medelstark varme.


Forra lordagen gav vi oss pa ett av recepten pa oxfile och det angrade vi verkligen inte. Gravad oxfile med ortkryddig sasGravad lax har ju nastan alla smakat. Det vankas nyarsafton och det ar manga som vill ata oxfile da. Har kommer darfor ett tips pa goda tillbehor som lyfter kottet.


Som jag har skrivit tidigare i veckan ar min lillasyster har pa besok fran Spanien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.