söndag 16 november 2014

Hattar till stolpar monster

Min plad bestod av 75 stolpar som jag vikade i cirka 63 varv (men man kan valja sjalv hur lang man vill gora den). Sedan upprepade jag detta med fler farger och lamnade nagra varv ororda for att fa ett grarandigt monster. Virknytt har endast gjort en sorterad uppdelning med lankar sa att du ska hitta just det du letar efter pa natet lite lattare.

Hattar till stolpar monster

Det ar dock inte okej att skriva av mina monster och lagga dem pa din blogg. L hade till och med forslag pa monster sa det var bara att kopa garn och borja virka. Om du gor en mossa efter mitt monster vill jag att du lankar hit till monstret for rattvisans skull.


Darefter virkade jag ihop den ena kanten med smygmaskor och nar jag kom till ovankanten virkade jag luftmaskor till bandet sa langt att jag fick den over halsen.

Hattar till stolpar monster

Virkbeskrivning pa sma virkade hattar som du hanger i paskriset. Man rider ett angivet monster dar hasten skall visa samarbetsvilja. Erstattet av 3-sidet alterring med dreiede balustre etter monster av baluster fra den gamle kirken.


Du ska alltsa inte virka over dom 5fm dar hattarna sitter ihop. Det bla satet med ljusa monster har fargats grabrunt i mitten av alla manniskor som passerar. Pa varv 2 virkas 3 stolpar i varje fast maska for att bilda vagkanten.


Lagg upp 4 luftmaskor och slut till en ring med en smygmaska. Det som aterstar ar att satta hattar pa stolparna samt gora sarg pa insidan av racket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.