tisdag 16 september 2014

Virkade sjal med karleksknutar

Jag borjade virka sjalen igar kvall och har redan kommit langt eftersom det gar valdigt snabbt. Om du inte vet hur man gor karleksknutar se denna video forst ! Forra veckan var vi bjudna pa kalas och till present sa blev det att jag snabbvirkade en sjal med karleksknutar.

Virkade sjal med karleksknutar

Det ar fantastiskt trevligt att virka karleksknutor ska jag tala om for er. Forutom att namnet ar helt underbart ar det ocksa en fantastisk teknik som passar utmarkt att anvanda nar man virkar sjalar eller losa trojor.

Virkade sjal med karleksknutar

Denna sjal ar virkad i ett gratt entradigt ullgarn som jag har fatt av en kollega. Eftersom jag alskar att virka karleksknutar blev det en sjal i just karleksknutar.

Virkade sjal med karleksknutar

Idag blev jag fardig med en sjal i garnet Twiggy - underbart garn som ar enkelt att arbeta med! I helgen blev jag klar med min sjal som ar virkad av karleksknutar. Att virka karleksknutar gick snabbt och samtidigt var det ganska kul.


Jag har virkat en sjal med karleksknutar i ett mohairgarn med lite glittereffekt. Strax innan jul fick jag en sjal fardig som jag virkade i karleksknutar. Har kommer en redovisning av vad jag stickat och virkat under aret. En svart sjal virkad med hjalp av karleksknutar blev levererad i varas.


Videon visar hur man virkar en fyrkant eller rektangel med raka kanter. Denna mossa ar virkad efter monster fran Kungen och Kajkis blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.